18. märts 2009

Eile jõudis lõppu minu viimase kolme nädala ööprojekt – 12 kirivööjuppi, millel pikkust vahemikus 78-85cm.
Keskkoolis oli meil viimases klassis käsitöötunnis kaks suurt projekti: esimesel poolaastal tikkisime-õmblesime oma tulevastele beebidele haiglast kojutuleku riidekomplekti ja teisel poolaastal tegime (tikkisime, õmblesime, kurrutasime, kudusime jms) igaüks omale rahvariiete komplekti, mille panime lõpuaktusele selga. Selle käigus siis sai selgeks õpitud ka kirivöö kudumine. Mina tegin omale sellised:

Ülemine on minu esimene vöö ja kuulub minu Viljandimaa rahvariiete juurde. Teine muster, vat ei mäletagi selle mustri päritolu, lihtsalt mulle väga meeldis ja tegin selle suurest kudumislustist😀

Nüüd, 16 aastat hiljem, tuli see tarkus ja kogemus uuesti päevavalgele tuua. Ema töö juures otsustasid ta kolleegid ise valmistada lasteaia lõpurühmale rahvariided ja selle käigus õpiti ka kirivöö tegemist, kuid kudumisega jäädi kimpu. Nii palutigi minu abi. Lõimematerjal just kõige kvaliteetsem sel korral polnud, kuid püüdsin anda endast parima:

 

Väikese pildiseeria tegin ka kudumisprotsessist. Kel huvi, saab neid vaadata SIIT.

Leidsin sellest rahvariieteprojekti kohta ka ühe meediakajastuse “Järva Teatajas”.
 

Teine päris uus kogemus oli pühapäeval – tegin pärlilille koolitust Läänemaa isetegijatele. Varem olen küll oma last õpetanud ja selle sõbrannasid ning AstraC-le sai ju suvel õpetatud-aidatud põllulillekimpu teha, kuid 19-le inimesele korraga, vat seda polnud enne proovinud. Eks ta pisut kõhklema pani, kas kõik ikka läheb nii nagu mõelnud olin ja kas õpetamise ülesehituse idee töötab. Lõpptulemusena arvan, et sain hakkama küll ja see oli päris huvitav kogemus.
Kui tavaliselt jääb õpetajale koolituse tegemisel tühjad pihud, siis minul sai ikka töövõtteid näidates miskit valmis ka😛

Õpilased kasutasid tegemiseks 11/0 seemneid, mina aga hoopis 6/0 seemneid.
 
No tegelikult pidi õpetuse tulemusena valmima sellised lilled:

Pildil olev kimbuke on hetkel ka oksjonil ootamas Teie pakkumisi.

Lisa kommentaar

