Inspireerituna Kroonprintsi sallist…

…valmis minul kolmnurkne kroonprintsi rätik. Kõige aluseks oli see kaheksakannaga rombike salli keskel ja siis veel soov alustada rätti kõige pikemast servast. Nii see leiutamine algaski. Täitsa mõnus tegevus, kuigi edaspidi pean arvestama, et augud ja nupud võiks moodustada omaette mustrit/kujundeid. Paberil (arvutis) tundus kõik olema tasakaalus, kuid kudumis avaldavad nad erinevat mõju ja kogu mustri tasakaal juskui ei olnud enam na hea. Aga see muidugi minu kriitiline arvamus. Teie kirjutage oma arvamus kommentaaridesse😉

 

Lõng: must Ogre 36/2
Vardad: põhiosa ülesloodud 3.75, kootud 2.75; äärepits ülesloodud 4.5, kootud 3.5
Mõõdud: 69*141cm 
Muster: ise kombineeritud Kroonprintsi salli motiividest
Kaal: 26 g

Kogemuslik tarkusetera! Kui salli pitsis on nupud, siis hoolimata sellest, et muidu kood kogu aeg parempidi, siis nupud tuleb kokku kududa ikka pahempidise võttega.

Ja nagu ma juba varem olen ka öelnud – ilus kink vajab ka ilusat karpi.

Võtsin kätte ja meisterdasin pisut. Tegemist ei ole päris algse ideega, mis seoses sallidega peas keerles, aga kuna selle salli proovilapp oli na suur, siis pidin lahendama olukorra teisiti. Samas sain harjutada ja kogemusi koguda karbi ülesehituse osas, mille algne idee hakkas idanema Le.li blogist. Nonii, algne info olemas, nüüd on aeg lõpptulemuseks.

 

Pildistada muidugi punase-musta kooslust on jube sant, aga karp ise tuli kena. Arenguruumi järgmisteks kordadeks on, aga jäin esimese “linnukesega” rahule.

Inspireerituna Kroonprintsi sallist… on saanud 8 vastust

  1. astraco ütleb:

    Mega kena tuli see rätik ja karp ka originaalne. Mulle meeldivad mõlemad. Loodan, et aretad varsti uue rätiku😉 Ma pärdik tean kuidas, siis teadmisi ka näpunäiteid hankida sinult. Tead ju mind küll muidu keeran 1 mingi pudru ilma sinuta kokku, nagu alati😀

  2. Dost ütleb:

    Väga ilus! Mulle küll meeldib. Ja pakendiga oled ka omajagu vaeva näinud. Kindlasti on kingi saaja ülirahul.🙂

  3. Snowdrop ütleb:

    Imekaunis sall! Suu jäi lausa ammuli🙂 Karp on ka kiitust igati väärt! Tubli oled!

  4. Moni ütleb:

    Väga väga ilus sall! Ja veel mustast lõngast- minu lugupidamine! Karp on ka ilus- selle tegemise tehnikasse ma tahaks lausa lähemalt süüvida!

    • miokas ütleb:

      Tänud kiitmast! Mustast lõngast sallike jäi kusjuures jube sheff. Kui uuesti kudulainele saan lülituda, siis plaanin ühte ristkülikukujulist ka teha. Ja muidugi lõng läheb mul aina peenemaks. Valge lõngapool on mul 28/2, nüüd on mul terve pooli täis musta 36/2 ja tegelikult õnnestus mul imeilusat tumepunast ka mõne salli jagu saada, see on suisa 48/2. Aina õrnemaks ja ilusamaks sallid lähevad😉
      Saadan karbi ülesehituse kohta sulle maili.

  5. Marge ütleb:

    Mind hullult huvitab, et kuidas siiski kolmnurkset salli kududa mõne raamatu mustri järgi. Rääkisid isetegijas, et on erinevaid variante. Kas saaksid täpsemalt kirjeldada?

    • miokas ütleb:

      No tegelikult ega ma miski ekspert pole. Mummi2 lihtsalt mainis erinevaid mooduseid kuidas ta teab, et kootakse. Kuubikukirjalise salli saamislugu ja tehnikat olen kirjeldanud selles blogipostituses. See sai siis kootud allnurgast ülesse. Kolmnurksete sallide jaoks sobivad enam rombikujuliste või kolmnurksete motiividega mustrid, siis hakkab kasvatus- või kahanduseäär ilusti mustriga kokku jooksma.
      Siinset salli alustasin ülevalt äärest pitsiga, siis tegin vajalikud kahandused ja hakkasin mustriosa kuduma, kahandades kahelt küljelt silmuseid vähemaks. Mustriks võtsin lihtsalt kroonpitsi sallist motiive ja kombineerisin nad ilusti jooksma. Lõpuks tegin veel ühe pitsijupi, mille õmblesin alumiste äärte külge.
      Aga kolmas variant, mis mul veel katsetamist ja muster kombineerimist ootab, on see, et luuakse alguses vardale kahe lühema külje silmad, tehakse ära pits ja siis hakatakse mustriosa kuduma kahandades silmi nii äärtelt kui keskelt. Mustri ülesehitus võiks siis olla sel puhul nagu ruudukujulistel rättidel, et on selline laiem ja uhkem ääremuster ja siis keskele jääks miski peenem tagasihoidlikum nn sisumuster.

Lisa kommentaar

